Raporty Społeczne 2015
Nagroda główna 2015
Nagrody 2015
Santander Bank Polska (Bank Zachodni WBK)
Nagroda internautów
Wyróżnienie
Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2014
Castorama Polska Sp. z o.o.
Najlepszy debiut
Raport Odpowiedzialności Społecznej Castorama Polska - 2013-2014
Wyróżnienia 2015
Santander Bank Polska (Bank Zachodni WBK)
Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2014
Nagroda internautów
Wyróżnienie
Grupa LOTOS S.A.
Zintegrowany Raport Roczny 2014 Grupy LOTOS S.A. - Współpraca inspiruje zmiany
Wyróżnienie
MIRELLA PANEK-OWSIAŃSKA - przewodnicząca Jury
Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Prezeska Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). Odpowiada za kontakty z kluczowymi interesariuszami w Polsce, współpracuje z CSR Europe i WBCSD. Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Jest członkinią Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki. Absolwentka nauk politycznych o specjalności marketing polityczny, a także Szkoły Liderów oraz programów International Visitors Departamentu Stanu USA poświęconych demokracji, prawom człowieka i CSR. Stypendystka Lecha Wałęsy i Rady Europy. Trenerka – przeszkoliła ponad 500 działaczy i działaczek społecznych i politycznych, m.in. z Białorusi, Kuby, Serbii i Kirgistanu. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International.
SŁAWOMIR BRZÓZEK
Fundacja Nasza Ziemia
Wiceprezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia (www.naszaziemia.pl), w ruchu pozarządowym od 1988 roku. Specjalista w zakresie PR i CSR, odpowiedzialny za rozwijanie relacji z biznesowymi partnerami Fundacji Nasza Ziemia oraz za tworzenie i realizację koncepcji oraz programów odpowiedzialności społecznej, autor artykułów
i opracowań w tym zakresie. Zajmuje się także marketingiem zaangażowanym społecznie, praktycznie realizowanym w ramach programów Fundacji. Promuje i wspiera współpracę biznesu z organizacjami pozarządowymi.
PROF. UEK, DR HAB. JANINA FILEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, kierunku Organizacja
i Zarządzanie oraz UJ, kierunku Filozofia. Aktualnie Kierownik Zakładu Etyki i Filozofii Społecznej oraz Katedry Filozofii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od lat zajmuje się społeczną odpowiedzialnością biznesu zarówno w aspekcie naukowym (autorka wielu prac teoretycznych dotyczących CSR – w 2013 opublikowała rozprawę pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowa wersja umowy społecznej” oraz inicjatorka seminarium badawczego na temat CSR, które odbywa się od 2009 roku na UEK), jak i dydaktycznym (autorka podręcznika oraz studiów przypadków z zakresu etyki biznesu oraz CSR). Od 2002 roku pełni funkcję Pełnomocnika Rektora UEK ds. Osób Niepełnosprawnych.
ZBIGNIEW GAJEWSKI
Konfederacja Lewiatan
Zastępca Dyrektora Generalnego Konfederacji Lewiatan, Dyrektor Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Z wykształcenia politolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Wcześniej pracownik naukowy UW, dziennikarz, redaktor i wydawca, wykładowca komunikacji społecznej. Z Konfederacją Lewiatan jest związany od początku 2006. Organizator kampanii społecznych i promotor CSR
oraz przedsiębiorczości. W Lewiatanie zajmuje się także wizerunkiem polskich przedsiębiorców, przedsiębiorczością młodych, cywilizacyjnymi i politycznymi uwarunkowaniami rozwoju gospodarki europejskiej, przyszłością integracji europejskiej. Jest członkiem Rady Dyrektorów Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Laureat nagród branżowych (z zespołem): Złoty Spinacz, Złota EFFIE, Proton. Członek jury w tych i kilku innych konkursach.
Jacqueline Kacprzak
Ministerstwo Gospodarki
Radca Ministra w Departamencie Innowacji i Przemysłu Ministerstwa Gospodarki, gdzie zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i zrównoważonego rozwoju. Pełni funkcję Sekretarza Zespołu do spraw Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego Ministra Gospodarki. Reprezentuje Polskę w Grupie Wysokiego Szczebla ds. CSR przy Komisji Europejskiej oraz Grupie ds. Prowadzenia Odpowiedzialnego Biznesu funkcjonującej w ramach Komitetu Inwestycyjnego OECD. Ekspertka
w dziedzinie praw człowieka, równości szans kobiet i mężczyzn oraz różnorodności. Pracowała wcześniej m.in. w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, Microfinance Center i Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Posiada także wieloletnie doświadczenie dziennikarskie (radio i TV) oraz doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.
PIOTR ONIKKI-GÓRKI
Business Centre Club
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i MBA Executive, GFKM/ RSM Erasmus University Rotterdam. Dziennikarz Radia Solidarność i Polskiego Radia, od 1997 roku związany z BCC. Nadzoruje działania marketingowe i wizerunkowe Business Centre Club, ekspert z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu, od lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi, jest pomysłodawcą i realizuje akcje społeczne klubu. Pełni funkcję dyrektora Biura Kontaktów Społecznych BCC.
Zofia Pawłowska
Centralny Instytut Ochrony Pracy
KAMIL PLUSKWA-DĄBROWSKI
Federacja Konsumentów
Prezes Federacji Konsumentów, związany z tą organizacją od 12 lat. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert
w dziedzinie prawa konsumenckiego. Od wielu lat zaangażowany w działalność społeczną i reprezentowanie interesu społecznego w kraju i na forum Unii Europejskiej. W latach 2004-2006 Członek Alternatywny Europejskiego Komitetu Społeczno-Ekonomicznego. Członek grup roboczych w ramach BEUC i ANEC. Od 2011 roku członek Komisji Trójstronnej z ramienia Trzeciego Sektora. Autor publikacji na temat ochrony praw konsumentów.
PAWEŁ PROCHENKO
Fundacja Komunikacji Społecznej
Specjalista ds. komunikacji oraz realizacji kampanii społecznych. Pomysłodawca i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej (www.fks.org.pl). Obecnie współprowadzi Fabrykę Komunikacji Społecznej (www.fks.com.pl). Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych, Etnologii i Antropologii Kulturowej na UW oraz Szkoły Wyższej Zarządzania - Thames Valley University. Wydawca portalu kampaniespoleczne.pl. Jest autorem wielu strategii komunikacji oraz reklam i medialnych kampanii społecznych. Stypendysta programu szkoleniowego na temat komunikacji społecznej i mediów Departamentu Stanu USA. Odznaczony Brązowym Medalem Obronności Kraju za zasługi w promocji Wojska Polskiego.
DR PIOTR ROGALA
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Doktor nauk ekonomicznych. Pracownik jeleniogórskiego wydziału Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalista w zakresie zarządzania jakością
i środowiskiem oraz etyki biznesu. Aktywnie uczestniczy w wydarzeniach związanych z tematyką dialogu społecznego
i współpracy międzysektorowej. Zaangażowany w popularyzację koncepcji zrównoważonego rozwoju oraz idei CSR. Autor lub współautor licznych publikacji z zakresu zarządzania jakością, zrównoważonego rozwoju, jakości życia, a także społecznej odpowiedzialności, w tym takich monografii jak „Systemy zarządzania jakością i środowiskiem”, „Jak opracować raport środowiskowy”, „Wskaźniki zrównoważonego rozwoju” oraz „Jakość życia na poziomie lokalnym – ujęcie wskaźnikowe”.
DR HAB. PIOTR WACHOWIAK
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Prodziekan Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie. Specjalizuje się w problematyce zarządzania w szczególności zarządzania ludźmi w organizacji. Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, zarządzania ludźmi, pomiaru kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą
w przedsiębiorstwie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Najważniejsze z nich to: "Profesjonalny menedżer. Umiejętność pełnienia ról kierowniczych" (2002), "Kierowanie zespołem projektowym" (2004), "Pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa" (2005), "Profesjonalna prezentacja. Teoria i praktyka" (2008), "Wrażliwość społeczna przedsiębiorstw. Analiza i pomiar" (2013). Jest kierownikiem Rocznych Podyplomowych Studiów Menedżerskich, sekretarzem redakcji Kwartalnika Organizacja i Kierowanie, sekretarzem Podkomitetu Naukowego Olimpiady Przedsiębiorczości oraz zasiada w Radzie Fundacji Obserwatorium Zarządzania. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi.
KRZYSZTOF WIĘCKIEWICZ
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, jednostki odpowiedzialnej za problematykę działalności pożytku publicznego, wolontariatu i ekonomii społecznej - będącej beneficjentem systemowym oraz strukturą inicjującą w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki, a także instytucją zarządzającą Programem Operacyjnym Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Sekretarz Zespołu do spraw Rozwiązań Systemowych w Zakresie Ekonomii Społecznej, sekretarz Rady Działalności Pożytku Publicznego. Ekspert Indeksu Społeczeństwa Obywatelskiego. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Politolog, specjalność – polityka społeczna. Wykładowca w Instytucie Polityki Społecznej. Uczestnik wielu badań nad społecznymi problemami młodzieży, uwarunkowaniami bezrobocia w środowisku lokalnym, kwestiami społecznymi, w tym ubóstwa, badań nad miejscem
i rolą trzeciego sektora i ekonomii społecznej w systemie usług społecznych. Organizator
i uczestnik badań nad trzecim sektorem. Autor i współautor raportów, artykułów i dokumentów dotyczących rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
Tomasz Wiśniewski
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Ekonomista, absolwent International Institute for Securites Market Development w Waszyngtonie od 1997 związany z Giełdą Papierów Wartościowych
w Warszawie. W swoich działaniach skupia się na systematycznym rozwoju metodyki indeksów giełdowych oraz wprowadzaniu nowych indeksów giełdowych zgodnie z uznanymi na świecie standardami. Z jego inicjatywy powstały takie indeksy jak: RESPECTIndex (pierwszy indeks spółek odpowiedzialnych społecznie), TBSPIndex (pierwszy oficjalny indeks polskich obligacji skarbowych), WIGdiv (pierwszy indeks spółek dywidendowych)
oraz indeksy strategii WIG20short i WIG20lev. W latach 1999-2005 członek komitetu pierwszego indeksu giełd Europy Centralnej – CESI, od 2003 roku członek komitetu benchmarku DWS MS (obecnie INVESTORS MS). W latach 2008-2009 roku pełnił funkcje doradcy dla giełdy w Baku w procesie tworzenia koncepcji pierwszych indeksów dla spółek i obligacji z Azerbejdżanu. Ponadto prezes Stowarzyszenia SBR Polska oraz członek Polskiego Towarzystwa Statystycznego.
Dominika Bulska
Brief
Dziennikarka magazynu branżowego "Brief". Pisze na temat psychologii
w biznesie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. W swoich tekstach przygląda się również małym, innowacyjnym przedsiębiorstwom.
Maciej Danielewicz
Polska Agencja Prasowa
Redaktor naczelny Redakcji Ekonomicznej PAP, redakcją kieruje od 10 lat, w PAP od 18 lat.
Jakub Kapiszewski
Dziennik Gazeta Prawna
W Dzienniku Gazecie Prawnej zajmuje się przede wszystkim problematyką zagraniczną, chociaż nie stroni również od tematów społecznych. Karierę dziennikarską zaczynał w „Przeglądzie”. Doktorant w Instytucie Filozofii UW. Miłośnik kotów.
dr Magdalena Krukowska
Forbes
Dziennikarka, etyk biznesu. Redaktor prowadząca serwisu CSR.forbes.pl. Pomysłodawczyni i członek kapituły konkursu „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Brała udział w tworzeniu pierwszej edycji indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Autorka i współautorka książek: Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu, Responsible Management Education, Biznes-Prawo-Etyka. Autorka bloga "Biznes (nie)etyczny".
Wiktor Legowicz
Program III Polskiego Radia
Od 1971 dziennikarz Programu III Polskiego Radia, gdzie w latach 1983-1991 pełnił funkcję dyrektora. Od lipca 2000 do grudnia 2004 zastępca dyrektora Radia BIS. Od stycznia 2005 redaktor naczelny Redakcji Gospodarczo-Społecznej PR S.A. W latach 1983-2005 wykładał w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W 1988 nagrodzony za twórczość radiową przez Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji. W 1996 roku otrzymał
I nagrodę PRYZMAT Fundacji Edukacji Ekonomicznej. W 1998 roku laureat nagrody
im. E. Kwiatkowskiego Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 1971 autor ok. 4000 audycji radiowych o tematyce kulturalnej, filozoficznej i społecznej. Od września 1998 do września 2001 współautor i prowadzący cotygodniowy magazyn ekonomiczny RYNEK w Programie I Telewizji Polskiej. W latach 2004-2007 współprowadzący rozmowy Dwóch na Jednego w TV Biznes.
Piotr Mazurkiewicz
Rzeczpospolita
Dziennikarz działu ekonomicznego "Rzeczpospolitej" od 2006 roku, wcześniej także w "Dzienniku Polska, Europa, Świat"
oraz w "Gazecie Wyborczej". Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Paweł Oksanowicz
Radio PIN
Dziennikarz i prezenter radiowy. Absolwent kulturoznawstwa UŁ, podyplomowych studiów
ze scenariopisartwa (Krakowska Szkoła Scenariuszowa) i pedagogiki (UW). Prowadzi program BIZON Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny
o zrównoważonym rozwoju i CSR w Radiu PIN. Wchodzi w skład Grupy ds. Promocji CSR przy Zespole ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Gospodarki. Jest autorem trzech powieści: „Ostatnia prawdziwa historia miłosna”, „Zlew”, „Kra Kra krakowskiego kryminału”
oraz współautorem książki biograficznej „Stanisław Mikulski. Niechętnie o sobie”. Prowadzi warsztaty w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej
i Wyższej Szkole Promocji w Warszawie.
Krzysztof Polak
Ekologia i Rynek
Dziennikarz w miesięczniku "Ekologia i rynek", autor publikacji poświęconych m.in. nowoczesnym technologiom, energetyce, ochronie środowiska i odpowiedzialności społecznej biznesu. Jeden z inicjatorów akcji społecznej „Projekt 21. Twoja przyszłość” mającej na celu zachęcanie maturzystów i studentów do przedsiębiorczości.
Aleksandra Sobczak
Gazeta Wyborcza
Szefowa działu gospodarczego w Gazecie Wyborczej.
W 9. edycji konkursu Raporty Społeczne najlepiej dane niefinansowe zaraportowały CEMEX Polska, ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych, Bank Zachodni WBK, Castorama Polska. Wyniki ogłoszone zostały 7 grudnia w Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Organizatorami „Raportów Społecznych 2015” są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznes, firmy: Deloitte i SGS.
Temat raportowania danych niefinansowych przeżywa renesans w Polsce za sprawą przyjęcia przez Unię Europejską w 2014 roku dyrektywy ws. ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności. W ten sposób od 2017 roku niektóre, największe firmy będą zobowiązane prezentować swoje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub przynajmniej wyjaśniać ich brak. Mobilizuje to firmy do wcześniejszego przygotowania się na nowe regulacje. Postęp w tym zakresie widać w konkursie Raporty Społeczne, do którego w tym roku wpłynęła rekordowa liczba raportów społecznych - 37, w tym aż 10 z nich to raporty firm wydane po raz pierwszy.
Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku. Obecną 9. już edycję przygotowują Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy Deloitte i SGS. Konkurs ma na celu szerzenie idei raportowania niefinansowego i prezentację dobrych praktyk w tym zakresie. Swoją nagrodę przyznaje jury główne, dziennikarze i internauci, wręczane są także wyróżnienia. W tym roku ogłoszenie wyników odbyło się 7 grudnia w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
- Wdrożenie procesu raportowania społecznego, a potem ostatecznie wydanie raportu czy to wersji publikacji drukowanej czy online pozostaje dużym wyzwaniem dla firm i organizacji. Potwierdza to jednak dojrzałość w zakresie społecznej odpowiedzialności, komunikacji z interesariuszami, poszanowania środowiska naturalnego. To właśnie te niefinansowe kwestie zaczynają nabierać coraz większego znaczenia w ocenie spółek, organizacji, instytucji. Bowiem odpowiedzialność dotyczy szerokiego grona podmiotów działających na rynku, o czym przypomina od 15 Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zresztą nie tylko przypomina, ale samo daje przykład - wydaliśmy w tym roku kolejny raport społeczny za lata 2013-2014 (raport.odpowiedzialnybiznes.pl). Z doświadczenia mogę więc zapewnić, że warto - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury głównego konkursu.
Nagroda jury
Osoby oceniające raporty społeczne w konkursie to eksperci biznesu, społecznej odpowiedzialności, reprezentanci instytucji biznesowych, świata nauki, administracji publicznej [link do składu http://raportyzr.pl/jury-2015/]. Jurorzy wyboru najlepszego raportu dokonują w oparciu o trzy kryteria: kompletności, wiarygodności, komunikacji.
Nagrodę główną w 2015 roku zdobył:
- „Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2013-2014” (pdf),
CEMEX Polska Sp. z o. o.
Wyróżnienia odebrali:
- „Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2014” (pdf),
Bank Zachodni WBK S.A. - „Zintegrowany Raport Roczny 2014 Grupy LOTOS S.A. - Współpraca inspiruje zmiany” (www),
Grupa LOTOS S.A.
Najlepszy debiut
W tej kategorii zwycięża raport przygotowany przez firmę lub organizację po raz pierwszy. O jego przyznaniu decyduje jury główne konkursu.
Najlepiej zadebiutował w tym roku:
- „Raport Odpowiedzialności Społecznej Castorama Polska 2013-2014” (pdf),
Castorama Polska Sp. z o.o.
Nagroda dziennikarzy
Obok jury głównego swoją nagrodę przyznaje jury dziennikarskie. Znajdują się w nim przedstawiciele mediów, w tym roku: Brief, PAP Biznes, Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Program III Polskiego Radia, Rzeczpospolita, MUZO.FM, Ekologia i Rynek, Gazeta Wyborcza.
Dziennikarze za najlepiej opracowany raport uznali:
- „Zintegrowany raport społeczny 2014. Kim jesteśmy i dokąd zmierzamy” (pdf),
ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych
Wyróżnienie przyznali:
- „Raport Społeczny Spółki Polskie LNG” (pdf),
Polskie LNG S.A.
Nagroda internatów
W głosowaniu przez stronę raportyzr.pl internauci wyłaniają zwycięzcę tej kategorii. W tegorocznej rywalizacji najwięcej głosów oddanych zostało na:
- „Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2014” (pdf),
Bank Zachodni WBK S.A.
- Od kilku lat obserwujemy rosnący poziom jakości raportów zgłaszanych do konkursu. Mamy świadomość, że jury co roku staje przed coraz trudniejszym zadaniem. Tym bardziej cieszy nas, że w 2015 r. główną nagrodę przyznano firmie Cemex, a wyróżnienia - Bankowi Zachodniemu WBK i Grupie Lotos. Zwycięskie sprawozdania to nie tylko bardzo dobrze przygotowane raporty, zgodne z wytycznymi GRI, ale także dokumenty, które w rzetelny sposób pokazują biznes i związane z nim szanse oraz wyzwania, dzięki czemu są cennym źródłem informacji dla interesariuszy, zwłaszcza inwestorów – mówi Irena Pichola, Partner Deloitte, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej. - Wierzymy, że te dobre praktyki raportowania sprawią, że środowisko inwestorskie coraz bardziej będzie doceniało wagę i znaczenie danych pozafinansowych dla podejmowania rzetelnych decyzji dotyczących danej spółki – dodaje.
- W ostatnich latach w Polsce obserwujemy pewną pozytywną zmianę w podejściu do raportowania społecznego. Raporty CSR nie są już wyłącznie dokumentem informacyjnym dla interesariuszy, ale stają się integralnym elementem świadomego zarządzania społeczną odpowiedzialnością firmy. Zarządzania, w którym istotny jest nie tylko końcowy efekt, ale sam proces raportowania, wybór tematów, czy ocena osiąganych rezultatów. Warto w tym miejscu zauważyć, że racjonalne podejście i oczekiwanie skuteczności nie są już wyłącznie domeną zagadnień środowiskowych, dla których łatwo było wykazać poprawę. Powoli normą staje się mierzenie i raportowanie efektów tak - wydawałoby się - ulotnego zagadnienia, jak zaangażowanie społeczne, a coraz więcej firm wykorzystuje do tego Model LBG, czego przykłady można znaleźć w wielu raportach zgłoszonych do tegorocznej edycji Konkursu Raporty Społeczne - podsumowuje Małgorzata Greszta, SGS Sustainability Services Manager.
Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku, a jego celem jest szerzenie idei raportowania niefinansowego i pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury wyróżnia firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach. Strona internetowa konkursu: raportyzr.pl.
Lista laureatów ubiegłej edycji konkursu Raporty Społeczne dostępna jest tutaj.