Głosowanie na raporty odpowiedzialnego biznesu
Internauci wybiorą laureata jednej z kategorii w 15. edycji konkursu na najlepsze raporty z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Głosowanie odbywa się poprzez stronę raportyzr.pl/zaglosuj-na-raport, a poparcie można przekazać trzem spośród 55 publikacji, biorących udział w konkursie.
W ramach Konkursu Raporty Zrównoważonego Rozwoju (wcześniejsza nazwa: Konkurs Raporty Społeczne), organizowanego przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte, uruchomiono etap głosowania internautów. Bierze w nim udział 55 raportów, należących do firm (48 raportów), organizacji pozarządowych (5 raportów), uczelni i administracji (2 raporty). Głosowanie trwa do 20 września i odbywa się poprzez stronę raportyzr.pl/zaglosuj-na-raport.
Pełna lista organizacji, których publikacje biorą udział w głosowaniu internautów w Konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju (kolejność alfabetyczna):
- Allegro,
- ArcelorMittal Poland,
- Auto Partner SA,
- Bank Millennium,
- BNP Paribas Bank Polska S.A.,
- BUDIMEX SA,
- Carlsberg Polska,
- Coca-Cola HBC Polska,
- Credit Agricole Bank Polska S.A.,
- Echo Investment,
- Emitel S.A.,
- ENERIS Surowce,
- Fundacja JiM,
- Fundacja Medicover,
- Fundacja Santander Bank Polska im. I. J. Paderewskiego,
- Gdańsk Transport Company S.A.,
- GK Lubelski Węgiel Bogdanka,
- Globe Trade Center S.A.,
- Grupa Agora,
- Grupa ENEA,
- Grupa ERGO Hestia,
- Grupa Eurocash,
- Grupa Kapitałowa CCC,
- Grupa LOTOS,
- Grupa Polenergia,
- Grupa Polsat Plus,
- Grupa Raben,
- Grupa Regionalna GOPR Grupa Jurajska,
- Grupa Żywiec S.A.,
- ING Bank Śląski,
- Jeronimo Martins Polska S.A.,
- Kaufland Polska Markety sp. z o.o. j.,
- KGHM Polska Miedź S.A.,
- Kompania Piwowarska SA,
- Lidl Polska,
- LPP,
- LUG S.A.,
- mBank,
- Nhood Polska,
- Orange Polska,
- PKN ORLEN,
- PKO Bank Polski,
- PKP Energetyka,
- Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. (PZU SA),
- Rawlplug,
- Servier Polska,
- Solaris Bus & Coach sp. z o.o.,
- Stowarzyszenie Otwarte Klatki,
- TAURON Polska Energia S.A.,
- TIM SA,
- Totalizator Sportowy Sp. z o.o.,
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,
- Urząd Transportu Kolejowego,
- Zarząd Transportu Metropolitalnego,
- Żabka Polska Sp. z o. o.
Wszystkie publikacje dostępne są na w Bibliotece Raportów na stronie raportyzr.pl/biblioteka-raportow.
Procedura głosowania
Głosować można do 20 września poprzez formularz dostępny na stronie raportyzr.pl. W formularzu należy wskazać 3 publikacje oraz określić reprezentowaną grupę interesariuszy. Następnie trzeba wpisać swój adres e-mail, który jest niezbędny do weryfikacji oddanego głosu. Głos zostanie zapisany w systemie dopiero po jego potwierdzeniu, co odbywa się poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos jest ważny.
– Głosowanie internautów to ważny etap Konkursu Raporty Zrównoważonego Rozwoju. Czas włączenia szerokiego grona interesariuszy raportujących organizacji i zarazem możliwość przekazania zainteresowania i poparcia niefinansowej działalności firm i organizacji uczestniczących w Konkursie. To także dobra okazja, aby w ogóle lepiej przyjrzeć się procesowi raportowania niefinansowego, dowiedzieć się więcej o działalności konkretnych podmiotów i realizowanych przez nie działaniach, szukać możliwości współpracy czy stać się beneficjentem prowadzonych akcji – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
– W ostatnim roku zmiany regulacyjne w obszarze zrównoważonego rozwoju nabrały tempa. Zwiększa się zarówno liczba regulacji jak i złożoność wymagań do wypełnienia po stronie organizacji. W życie weszły pierwsze wymagania wynikające z dyrektywy SFDR (Sustainable Finance Disclosure Regulation), opublikowano trzy pakiety aktów delegowanych do unijnej Taksonomii, toczą się aktywne prace nad nowelizacją dyrektywy o raportowaniu pozafinansowym (Corporate Sustainability Reporting Directive), a także nad Europejskim Standardem Zielonych Obligacji. W czerwcu, kraje G7 w oficjalnym komunikacie poparły dalszą adaptację standardów raportowania w oparciu o ramy TCFD (Task Force for Climate-related Disclosures). Równolegle obserwujemy deklaracje i konkretne działania ze strony konsumentów i wyborców. Z najnowszego badania Deloitte Sentiment Index wynika, że ponad trzy czwarte ankietowanych jest skłonne płacić więcej za towary przyjazne dla środowiska – 14 proc. respondentów jest gotowych wydać na nie nawet 20 proc. więcej. Spodziewamy się, że te trendy znajdą także odzwierciedlenie w tegorocznej edycji Raportów Zrównoważonego Rozwoju. Szczególnie liczymy na wnikliwą ocenę raportów przez internautów, którzy coraz częściej interesują się kwestiami zmiany klimatu – zachęca Maria Ibisz, Senior Manager, Sustainability Consulting, Deloitte Central Europe
Konkurs
Równolegle z głosowaniem internautów toczą się obrady eksperckiego jury. W październiku organizatorzy ogłoszą laureatów następujących kategorii:
- nagroda główna „najlepszy raport zintegrowany”,
- nagroda główna „najlepszy raport zrównoważonego rozwoju”,
- najlepszy debiut,
- nagroda Giełdy Papierów Wartościowych,
- nagroda Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej,
- nagroda internautów,
- wyróżnienia.
W Konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju (wcześniejsza nazwa: Konkurs Raporty Społeczne) przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. To inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i organizacji publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach. Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte.
***
Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte
Patroni honorowi: Ministerstwo Finansów; Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej; Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Patroni: Federacja Konsumentów, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Krajowa Izba Gospodarcza, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Patroni medialni: IMM, My Company Polska, eGospodarka.pl, kampaniespoleczne.pl, PRoto.pl
Partner gali: Santander Bank Polska