Ruszyło głosowanie internautów na najlepsze Raporty Społeczne
Firmy społecznie odpowiedzialne swoje działania na rzecz społeczeństwa, środowiska, ładu korporacyjnego prezentują cyklicznie w raportach społecznych, nazywanych także raportami CSR czy zrównoważonego rozwoju. Co roku najlepsze z nich wyłaniane są w konkursie Raporty Społeczne. Swoją nagrodę przyznają również internauci. W tegorocznej edycji głosowanie ruszyło 12 listopada i trwać będzie do 2 grudnia.
W 9. edycji konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy Deloitte i SGS, głosowanie internautów wystartowało 12 listopada. Głosy na swoich faworytów do nagrody można oddawać do 2 grudnia przez formularz dostępny na stronie Zagłosuj na raport.
– Głosowanie internautów jest oddaniem decyzji szerokiemu gronu interesariuszy firm, którzy takie raporty przygotowali. W ten sposób mogą oni wyrazić swoje poparcie dla podejmowanych przez nie działań. Ta kategoria, ale i w ogóle cały konkurs, stwarza również okazję do budowania większej świadomości konsumenckiej i znaczenia transparentności w biznesie. Nie tylko promuje dokonania firm w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale i umożliwia ich porównanie. Przygotowanie dobrego raportu wymaga sporo pracy i dużego zaangażowania. Warto to docenić oddając swój głos na konkretny raport – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Do 9. edycji konkursu Raporty Społeczne zostało zgłoszonych 37 raportów. Pełne zestawienie sprawozdań znajduje się w bibliotece raportów. Oto lista firm organizacji, które zgłosiły raporty:
- ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych
- ArcelorMittal Poland
- Bank Millennium S.A.
- Bank Zachodni WBK S.A.
- Castorama Polska Sp. z o.o.
- CEMEX Polska Sp. z o. o.
- Coca-Cola HBC Polska Sp. z.o.o.
- Comarch
- EDF Polska
- ENEA S.A.
- Energa SA
- Fabryka Komunikacji Społecznej
- Grupa LOTOS S.A.
- Grupa Raben
- Grupa Żywiec S.A.
- ICP Group SA
- ING Bank Śląski S.A.
- Kompania Piwowarska S.A.
- Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.
- Operator Gazociągow Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.
- Orange Polska
- Pelion S.A.
- PGE Polska Grupa Energetyczna
- Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
- Grupa Kapitałowa Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
- Polskie LNG S.A.
- Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA
- PROFES sp. z o.o. sp.k.
- Roche Polska Sp. z o.o.
- Rossmann SDP Sp. z o.o.
- RWE Polska
- Schenker Sp. z.o.o.
- Signal Group
- Tauron Polska Energia S.A.
- Tesco Polska Sp. z.o.o.
- Urząd m.st. Warszawy
- Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy
Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku, a jego celem jest szerzenie idei raportowania pozafinansowego i pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury wyróżnia firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach. Obok nagrody jury i internautów przyznawana jest nagroda dziennikarzy, a także Ministerstwa Gospodarki.
Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu zostaną ogłoszeni 7 grudnia podczas konferencji “Raporty Społeczne 2015”, która odbędzie się w siedzibie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (więcej informacji o wydarzeniu już wkrótce na portalu odpowiedzialnybiznes.pl).
Lista laureatów ubiegłej edycji konkursu Raporty Społeczne dostępna jest w serwisie raportyzr.pl.